


El curso de dirige a a médicos especialistas en Medicina Intensiva, o Médicos Internos Residentes en los dos últimos años de formación (R4-R5) de la especialidad de Medicina Intensiva. Supone una revisión y actualización de conocimientos y competencias específicas, a la mejor evidencia científica vigente. Es decir, de los conocimientos y competencias adquiridas en su día por cada alumno, con el programa formativo de la especialidad.
Habrá un encuentro presencial entre los alumnos y los docentes al finalizar cada uno de los módulos. Su objetivo es poder debatir sobre los temas tratados, o compartir experiencias. El modo dependerá del tema y es decisión del Coordinador, puede ser presentación de casos, debate, etc, pero pensando en un enfoque práctico, de participación, no debería ser un resumen y exposición de los contenidos teóricos tratados.
Reconocido con 4 créditos ECTS por la Universitat de Girona (UDG), la Universitat de Lleida (UDL), la Universitat Rovira i Virgili (URV) y la Universitat de Vic (UVIC).
Actividad avalada por la SEMICYUC.

El seu disseny mixt -mèdic i quirúrgic- és inèdit i enriquidor, ja que permet que uns especialistes aprenguin dels altres. També és mixt el seu format, a la vegada teòric i pràctic: no només busca formar en coneixements actualitzats als alumnes mitjançant sessions presencials i on-line, sinó que els aportarà habilitats tècniques específiques gràcies a les pràctiques de cirurgia i endoscòpia experimental al laboratori animal.
En aquesta primera edició, el curs està dedicat a conèixer els fonaments i bases biològiques dels diferents tractaments disponibles de les patologies colo-rectals benignes i malignes. Les tres futures edicions es dedicaran a la patologia esòfago-gàstrica, la hepato-bilio-pancreàtica i l'obesitat mòrbida, respectivament.
La part teòrica d'aquesta primera edició del curs està desglossada en cinc blocs temàtics: hemorràgia digestiva baixa, tumors rectals incipients, síndromes de càncer de colon familiars, càncer oclusiu de colon i malaltia inflamatòria intestinal. La part pràctica del curs tindrà lloc al 'World Institut for Digestive Endoscopy Research (WIDER)', centre de cirurgia endoscòpica experimental de l'Hospital de la Vall d'Hebrón. La pràctica supervisada amb animals facilitarà als alumnes coneixements pràctics en endoscòpia i cirurgia laparoscòpica, així com en Cirurgia Endoscòpica Transluminal a través d'Orificis Naturals (NOTES).
En acabar el curs, l'alumne ha de ser capaç d'identificar, dintre de les diferents malalties tractades, la millor opció pel pacient en funció de la situació clínica. Així, gràcies a la informació rebuda, haurà de ser capaç d'indicar un o altre abordatge en funció de l'evidència científica disponible en cada cas.
El curs està reconegut amb 2,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, Universitat de Lleida -UdL, Universitat Rovira i Virgili -URV i la Universitat de Vic -Uvic.
Institut Wider
Passeig Vall d’Hebron 119-129
Barcelona

Considerem que un coneixement adequat de les escales clíniques de mesura bàsiques és útil per una bona pràctica clínica, per homogeneïtzar-les i el seu ús és necessari per realitzar activitat investigadora dins els projectes i grups de recerca. Es tracta d'un curs anual dirigit a metges i metgesses i especialistes en psiquiatria i psicologia, que es realitza des de fa anys, organitzat des de la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut Mental amb l'objectiu principal de conèixer i aprofundir en les escales clíniques que s'utilitzen amb mes freqüència dins l'àmbit de la Salut Mental. Són escales que han estat validades en el nostre medi, i que inclouen 4 dels grans trastorns mentals greus.
L'objectiu principal és l'adequat coneixement d'alguns instruments d'avaluació com són les escales clíniques plantejades en aquest curs, en ser de les més rellevants en la pràctica clínica diària en el camp de la Psiquiatria.
El curs està reconegut amb 1.4 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, Universitat de Lleida -UdL, Universitat Rovira i Virgili -URV i la Universitat de Vic -Uvic.

Aquests procediments es poden realitzar seguint referències anatòmiques (a cegues) o guiades amb una tècnica d'imatge. Poder utilitzar una guia d'imatge que ens faci veure ens ajuda a augmentar l'eficàcia i la seguretat de la nostra actuació.
Les tècniques d'imatge que podem utilitzar han canviat en els últims anys gràcies als equips d'ecografia d'alta resolució que ens han permès obtenir imatges de parts toves amb una gran definició.La innocuïtat de l'ecografia (en comparació amb tècniques d'imatge amb radiacions ionitzants), la seva portabilitat, la capacitat de poder realitzar un examen dinàmic i comparatiu, i la possibilitat de distingir estructures vasculars i nervioses ha fet que les infiltracions guiades amb ecografia s'hagin convertit en una competència bàsica pel tractament del dolor.
Però, l'ecografia com a eina diagnòstica i de guia per realitzar intervencionisme té una sèrie d'inconvenients o particularitats. Perquè dels inconvenients només quedin els inherents a la tècnica és imprescindible la realització de cursos com el que presentem.
Específicament, el curs té com a objectiu principal donar als participants una formació en sonoanatomia, tècniques de punció i diferents abordatges d'infiltracions ecoguiades i/o ecoassistides que s'utilitzen actualment en la pràctica clínica pel diagnòstic i tractament del dolor.
Aquest curs, tramitat per la Fundació InterAc Salut, té 2 crèdits ECTS reconeguts per la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat de Vic -Uvic i la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB.


El curs, adreçat a llicenciats o graduats en Medicina, té com a objectiu general oferir al ginecòleg recentment titulat i també al resident el material formatiu teòric que li permeti l'adquisició de coneixements que el capacitin per realitzar eficaçment l'atenció a la dona durant la gestació, el part, el puerperi, per diagnosticar i tractar els problemes ginecològics i obstètrics de la dona, i per promocionar la salut reproductiva.
El programa formatiu està desglossat en 15 temes obstètrics i 15 temes ginecològics. De l'apartat obstètric s'explicarà la normalitat de l'embaràs, el part i el puerperi, i es tractaran altres com ara la farmacologia durant la gestació i el part.
A l' apartat ginecològic es tractaran les patologies més freqüents en la pràctica clínica, l'anatomia quirúrgica i de la prevenció de les complicacions quirúrgiques més freqüents.
La metodologia formativa està basada en el model pedagògic d'aula invertida (Flipped Learning) portat a terme en modalitat semi presencial combinant el treball en línia amb el treball a l'aula.
El curs està reconegut amb 7,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El curs es presenta com un conjunt de sessions teòriques de presentacions de temes actuals sobre aspectes de recerca clínica i/o bàsica en Immunologia, impartides per ponents de primer ordre nacional i internacional.
De forma general, l'activitat formativa permet ampliar l'oferta de coneixements d'Immunologia per a estudiants universitaris de grau i màster i llicenciats en Ciències de la Salut, amb la finalitat de millorar les sortides professionals que ofereix aquesta àrea de coneixement.
Específicament, el curs té com a objectius principals: la difusió de nous coneixements en Immunologia, que inclouen tant metodologies punteres com conceptes nous en aquesta disciplina, i esdevenir un fòrum per a la discussió científica a primer nivell nacional i internacional en la matèria.
El curs està reconegut amb 4 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El curso se dirige a médicos especialistas en Medicina Intensiva y Médicos Internos Residentes en los dos últimos años de formación (R4-R5) de la especialidad de Medicina Intensiva. Supone una revisión y actualización de conocimientos y competencias específicas, a la mejor evidencia científica vigente, por parte de expertos en cada una de las áreas de la especialidad.
El curso es on-line y se realizará un encuentro presencial entre alumnos y docentes al finalizar cada uno de los módulos, con un enfoque práctico y de participación (presentación de casos, debate, etc.), con el objetivo de poder debatir sobre los temas tratados o compartir experiencias.
El curso está reconocido con 5 créditos ECTS por la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat de Vic -Uvic-UCC, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, y la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El seu disseny mixt mèdic i quirúrgic és inèdit i enriquidor, ja que permet que uns especialistes aprenguin dels altres. També es mixt el seu format, a la vegada teòric i pràctic: no només busca formar en coneixements actualitzats als alumnes mitjançant sessions presencials i on-line, sinó que els aportarà habilitats tècniques específiques gràcies a les pràctiques de cirurgia i endoscòpia experimental al laboratori animal.
En aquesta segona edició, el curs està dedicat al diagnòstic i el tractament de les patologies del esòfag i estómac. Les tres futures edicions es dedicaran a la patologia hepato- bilio-pancreàtica, obesitat mòrbida i colo-proctologia, respectivament.
La part teòrica d'aquesta segona edició del curs està desglossada en cinc blocs temàtics: Refluxe gastro-esofàgic i esòfag de Barrett, Acalàsia, Diverticles esofàgics, Neoplàsia gàstrica i Neolàsia esofàgica. La part pràctica del curs tindrà lloc al Centre d'experimentació CREBA (IRB Lleida. Av. Rovira Roure 80. 25198 Lleida). La pràctica supervisada amb animals facilitarà als alumnes coneixements pràctics en endoscòpia i cirurgia laparoscòpica.
El curs està reconegut amb 6 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UDG, la Universitat de Lleida -UDL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

De forma general, el curs formatiu del primer any permet actualitzar els coneixements en Pneumologia, especialment, els relacionats amb les ciències bàsiques com poden ser l'Anatomia, la Fisiologia i/o la Radiologia, incorporant temes més generals com ara les infeccions pulmonars.
El primer nivell té com a objectius principals: la identificació dels elements anatòmics del sistema respiratori, i de tots el processos fisiològics essencials del sistema respiratori, la interpretació i avaluació correcta de les tècniques d'imatge en Pneumologia i l'adquisició dels darrers coneixements en malalties infeccioses pulmonars.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

De forma general, el curs formatiu del segon any permet actualitzar els coneixements en Pneumologia, especialment, els relacionats amb les malalties cròniques més freqüents relacionades amb la via aèria, les malalties pleurals, la malaltia tromboembòlica i els tumors pulmonars.
El segon nivell té com a objectius principals: la identificació dels elements necessaris per distingir patologies freqüents com ara la MPOC, l'asma o les bronquièctasis i la patologia traqueal, l'adquisició dels darrers coneixements en la fisiopatologia i el diagnòstic i tractament d'aquestes patologies, la coneixença de les manifestacions i els avenços realitzats en la malaltia tromboembòlica, el coneixement més actualitzat en les malalties pleurals i la identificació de les diferents tipologies de tumors que poden afectar al pulmó.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El curs formatiu del tercer any permet actualitzar els coneixements en Pneumologia relacionats amb les diferents tècniques i exploracions complementaries pròpies de l'especialitat. En especial, s'estudiarà de forma exhaustiva la funció pulmonar a les proves de la son, a les tècniques broncoscòpiques i pleuroscòpiques i a l'ecografia toràcica. També s'actualitzaran coneixements referents a la insuficiència respiratòria tant aguda com crònica, la hipertensió pulmonar i les manifestacions pleuropulmonars de les malalties sistèmiques.
El tercer any té com a objectius principals: la identificació dels diferents tipus de trastorn ventilatori, l'assoliment dels coneixements més actualitzats en endoscòpia pulmonar, pleuroscòpia i ecografia toràcica, la identificació dels diferents trastorns de la son associats a malalties respiratòries, el coneixement de les manifestacions pleuropulmonars associades a malalties sistèmiques i la identificació de pacients en situació d'insuficiència respiratòria.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El curs formatiu del quart any permet actualitzar els coneixements en Pneumologia relacionats amb temes molt més específics i avançats com ara les malalties respiratòries d'origen ocupacional, les malalties de l'interstici pulmonar i tot el ventall de les malalties minoritàries o orfes que afecten al sistema respiratori. També en aquest curs s'explica tot el que fa referència al trasplantament de pulmó.
El quart any té com a objectius principals: la identificació de les diferents malalties respiratòries que tenen el seu origen en l'exposició a determinats agents presents en l'ambient laboral, la identificació de les malalties que afecten a l'interstici pulmonar i el seu diagnòstic i tractament, l'adquisició de coneixements actualitzats en les diferents malalties minoritàries que afecten al sistema respiratori fent èmfasi en les eosinofílies pulmonars, les immunodeficiències i les vasculitis pulmonars així com l'enumeració dels darrers avenços a nivell d'indicació, pràctica quirúrgica i maneig posterior del trasplantament pulmonar.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

L'intervencionisme en el tractament del dolor tant agut com crònic és una de les àrees més representatives de l'anestesiologia i de l'especialitat del tractament del dolor. Aquestes tècniques es poden utilitzar tant en la seva vessant diagnòstica com terapèutica.
Aquests procediments es poden realitzar seguint referències anatòmiques (a cegues) o guiades amb una tècnica d'imatge. Poder utilitzar una guia d'imatge que ens faci veure ens ajuda a augmentar l'eficàcia i la seguretat de la nostra actuació.
Les tècniques d'imatge que podem utilitzar han canviat en els últims anys gràcies als equips d'ecografia d'alta resolució que ens han permès obtenir imatges de parts toves amb una gran definició. La innocuïtat de l'ecografia (en comparació amb tècniques d'imatge amb radiacions ionitzants), la seva portabilitat, la capacitat de poder realitzar un examen dinàmic i comparatiu, i la possibilitat de distingir estructures vasculars i nervioses ha fet que les infiltracions guiades amb ecografia s'hagin convertit en una competència bàsica pel tractament del dolor.
Però, l'ecografia com a eina diagnòstica i de guia per realitzar intervencionisme té una sèrie d'inconvenients o particularitats. Perquè dels inconvenients només quedin els inherents a la tècnica és imprescindible la realització de cursos com el que presentem.
Específicament, el curs té com a objectiu principal donar als participants una formació en sonoanatomia, tècniques de punció i diferents abordatges d'infiltracions ecoguiades i/o ecoassistides que s'utilitzen actualment en la pràctica clínica pel diagnòstic i tractament del dolor.
Aquest curs, tramitat per la Fundació InterAc Salut, té 5 crèdits ECTS reconeguts per la Universitat de Girona -UdG, Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

COL·LEGI D'ODONTÒLEGS I ESTOMATÒLEGS DE CATALUNYA
Trv. de Gràcia, 93 -95
Barcelona

El curs, adreçat a professionals de la salut, té com a objectiu general formar als professionals de la salut en la patologia mental que pot presentar un pacient amb una altra patologia mèdica o quirúrgica. La formació dona eines als professionals per prevenir i detectar precoçment la patologia psíquica, permet conèixer aquells trastorns en què els factors psíquics poden tenir un paper important en el seu inici i manteniment, així com aquells que poden dificultar l'adaptació a la malaltia i la vinculació als tractaments.
Es realitzaran classes teòriques i pràctiques, dinàmiques, participatives i interactives. Es fomentarà la participació del grup i a cada sessió es faran exposicions teòriques. Al final del curs es farà una prova teòrica amb preguntes d'opció múltiple i un cas clínic.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UDG, la Universitat de Lleida -UDL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El Curso de Especialización en anatomía y disección de la extremidad inferior está destinado a una formación complementaria y específica, útil tanto para el ejercicio profesional de determinadas especialidades quirúrgicas, como también para mejorar la práctica y la capacitación técnica que es necesaria en ciertas profesiones de ciencias de la salud en las que se requiere un conocimiento profundo y una comprensión de la anatomía y la relaciones topográficas.
El objetivo principal del curso es el de mejorar y acelerar la curva de aprendizaje de especialidades quirúrgicas que requieren un conocimiento en profundidad de la anatomía humana de la extremidad inferior, como son la cirugía ortopédica y traumatología, la cirugía plástica y reconstructiva y la cirugía vascular. Otras titulaciones en Ciencias de la Salud con especial interés en el conocimiento anatómico también pueden encontrar en este curso una herramienta de mejora para su actividad profesional.
El curso es eminentemente práctico, impartido bajo el enfoque anatomoclínico de profesorado titular especializado en Anatomía Humana. Se incorporan sesiones teóricas que orientarán al alumno en el reconocimiento y localización de las estructuras anatómicas que deberán trabajar a lo largo de las sesiones.
El programa formativo se organiza en diez sesiones de cinco horas cada una que se realizan cada jueves durante 10 semanas. Consta de sesiones teóricas (15%) y sesiones prácticas (85%) en el Laboratorio de Anatomía Humana de la Facultad de Medicina de la UdG.
El curso está reconocido con 7 créditos ECTS por la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, y la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB.
Laboratori d'Anatomia Humana. Facultat de Medicina. Universitat de Girona
Carrer d’Emili Grahit, 77
17003 Girona
Sesión 3

El Curs de Cefalees impartit per neuròlegs amb experiència reconeguda i avalada en la matèria, i dirigit a tots els professionals sanitaris que tinguin interès en assolir una formació complerta en aquest àmbit, té com a principal objectiu; la difusió i el coneixement les cefalees i el seu correcte maneig, millorant la capacitat dels facultatius per a diagnosticar i tractar els diferents tipus de cefalees.
El contingut del curs es presenta en dos mòduls. El 1er mòdul, permet a l'alumne assolir una visió complerta i general de les cefalees. En finalitzar-lo, l'alumne pot realitzar un correcte diagnòstic diferencial, indicar si són necessàries les exploracions complementàries adequades i aplicar al pacient el tractament correcte. En el 2on mòdul, s'aprofundeix en el coneixement de les cefalees, en la fisiopatologia i l'estudi electrofisiològic del dolor, en l'organització d'una Unitat pluridisciplinar de cefalees, en la realització de determinats tractaments intervencionistes i s'inicia la investigació en cefalees.
El curs està reconegut amb 2,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

Es tracta d'un curs semi presencial format per 6 mòduls i tres tallers, amb una durada de 6 mesos (un mòdul per mes). Cada 2 mòduls es realitza un taller (2 hores) que coincideix amb la sessió presencial de final de mes. Així, el curs té 6 sessions presencials, tres d'una hora i tres de tres hores cadascuna.
Abans de començar cada mòdul, es facilitarà a l'alumne, mitjançant la plataforma virtual, la documentació del mateix, juntament amb tres referències bibliogràfiques. L'alumne haurà d'estudiar aquests continguts per tal de respondre a un qüestionari on-line obligatori en finalitzar cada mòdul. Al final del curs es realitzarà un examen.
El curs està reconegut amb 6 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UDG, la Universitat de Lleida -UDL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.
Hospital de Mataró
Carr. de Cirera, 230
08304 Mataró

Considerem que un coneixement adequat de les escales clíniques de mesura bàsiques és útil per una bona pràctica clínica, per homogeneïtzar-les i el seu ús és necessari per realitzar activitat investigadora dins els projectes i grups de recerca. Es tracta d'un curs anual dirigit a metges i metgesses i especialistes en psiquiatria i psicologia, que es realitza des de fa anys, organitzat des de la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut Mental amb l'objectiu principal de conèixer i aprofundir en les escales clíniques que s'utilitzen amb mes freqüència dins l'àmbit de la Salut Mental. Són escales que han estat validades en el nostre medi, i que inclouen 4 dels grans trastorns mentals greus.
L'objectiu principal és l'adequat coneixement d'alguns instruments d'avaluació com són les escales clíniques plantejades en aquest curs, en ser de les més rellevants en la pràctica clínica diària en el camp de la Psiquiatria.
El curs està reconegut amb 1,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

La Bioètica com a disciplina pot ajudar a aquesta reflexió i per això cal que es consideri com una de les eines fonamentals del currículum de tots els professionals sanitaris.
Aquest curs, de caràcter transversal, i amb una visió multidisciplinària té com a principal objectius: proporcionar coneixements de Bioètica i reflexionar sobre aspectes ètics en la pràctica assistencial, adquirir conceptes inicials per saber identificar aspectes ètics en la pràctica assistencial, Assolir aspectes bàsics de fonamentació ètica, conèixer la metodologia de presa de decisions en Bioètica i fomentar el diàleg, la deliberació i la discussió.
Aquest curs, promogut per la Societat Catalana de Bioètica amb la col·laboració de l'Institut Borja de Bioètica i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, i tramitat per la Fundació InterAc Salut, té 3 crèdits ECTS reconeguts per la Universitat de Girona -UdG, Universitat de Lleida -UdL, Universitat Rovira i Virgili -URV i la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB.

- Coneixement -- Pimer Any
- Habilitats tècniques -- Segon any
- Criteri clínic -- Treball de recerca -- fi
El curs I, reconegut amb 22 ECTS per la UdG, la UdL, la URV i la UAB, s'adreça a graduats en Medicina i Cirurgia i inclou les següents activitats:
• Aprenentatge teòric dels coneixements bàsics i avançats relacionats amb la cirurgia endoscòpica.
• Aprenentatge de les habilitats tècniques en simulador / pelvic trainer dirigides per un tutor.
• Assistència a quiròfan com a 2º-1º ajudant.
• Curs de metodologia científica de l'Institut Cochrane.
• Possiblitat d'obtenir l'acreditació MIGS del programa GESEA de l'ESGE (European Society for Gynaecological Endoscopy).
El curs ha estat reconegut com a Curs d'Expert Universitari amb títol propi per la Universitat de Lleida.
Del 3 abril al 27 de juliol de 2018,
l’Hospital de referència del tutor
.
Hospital de la Santa Creu i Sant Pau
Barcelona
Barcelona
Hospital d'Igualada
Av. catalunya, 11
Igualada
Del 3 de setembre al 28 de desembrel de 2018,
Hospital de referència del tutor
.

Com en el nivell 1, el programa formatiu es desglossa en temes obstètrics i temes ginecològics. De l'apartat obstètric destaca el maneig de les urgències obstètriques més freqüents al segon i tercer trimestre de la gestació, el maneig de la gestació gemel·lar i múltiple i l'abordatge de les principals complicacions fetals i maternes relaciones amb la restricció de creixement fetal i els estats hipertensius de l'embaràs. Igualment, s'aprendran els conceptes teòrics per a la realització de l'ecografia morfològica del segon trimestre.
De la part ginecològica destaca la identificació, diagnòstic i tractament de les anomalies congènites més freqüents, de la patologia infecciosa aguda dels genitals interns i les mames, i les diferents causes d'amenorrea. Igualment es tractarà sobre les tècniques d'imatge utilitzades en ginecologia, l'esterilitat i la contracepció, l'osteoporosi i els fonaments de l'abordatge laparoscòpic i histeroscòpic així com les diferents tècniques hemostàtiques en cirurgia ginecològica
La metodologia formativa està basada en el model pedagògic d'aula invertida (Flipped Learning) portat a terme en modalitat semi presencial combinant el treball en línia amb el treball a l'aula.
El curs està reconegut amb 7,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV i la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB.

El programa formatiu està desglossat en 15 temes obstètrics i 15 temes ginecològics. De l'apartat obstètric s'explicarà la normalitat de l'embaràs, el part i el puerperi, i es tractaran altres com ara la farmacologia durant la gestació i el part.
A l' apartat ginecològic es tractaran les patologies més freqüents en la pràctica clínica, l'anatomia quirúrgica i de la prevenció de les complicacions quirúrgiques més freqüents.
La metodologia formativa està basada en el model pedagògic d'aula invertida (Flipped Learning) portat a terme en modalitat semi presencial combinant el treball en línia amb el treball a l'aula.
El curs està reconegut amb 7,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV i la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB.

El curso de dirige a médicos especialistas y médicos Internos Residentes en los dos últimos años de formación (R4-R5) de la especialidad de Medicina Intensiva, así como médicos de otras especialidades con ejercicio profesional en la atención al paciente crítico. Su objetivo no es facilitar salidas profesionales, sino mejorar la práctica asistencial facilitando la formación continuada de los profesionales.
El curso es on-line y se realizará un encuentro presencial entre alumnos y docentes al finalizar cada uno de los módulos, con un enfoque práctico y de participación (presentación de casos, debate, etc.), con el objetivo de poder debatir sobre los temas tratados o compartir experiencias.
El curso está reconocido con 4 créditos ECTS por la Universidad de Girona -UdG-, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB-, la Universitat de Vic -Uvic-UCC, y la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El curs es presenta com un conjunt de sessions teòriques de presentacions de temes actuals sobre aspectes de recerca clínica i/o bàsica en Immunologia, impartides per ponents de primer ordre nacional i internacional.
De forma general, l'activitat formativa permet ampliar l'oferta de coneixements d'Immunologia per a estudiants universitaris de grau i màster i llicenciats en Ciències de la Salut, amb la finalitat de millorar les sortides professionals que ofereix aquesta àrea de coneixement.
Específicament, el curs té com a objectius principals: la difusió de nous coneixements en Immunologia, que inclouen tant metodologies punteres com conceptes nous en aquesta disciplina, i esdevenir un fòrum per a la discussió científica a primer nivell nacional i internacional en la matèria.
El curs està reconegut amb 4 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

De forma general, el curs formatiu del primer any permet actualitzar els coneixements en Pneumologia, especialment, els relacionats amb les ciències bàsiques com poden ser l'Anatomia, la Fisiologia i/o la Radiologia, incorporant temes més generals com ara les infeccions pulmonars.
El primer nivell té com a objectius principals: la identificació dels elements anatòmics del sistema respiratori, i de tots el processos fisiològics essencials del sistema respiratori, la interpretació i avaluació correcta de les tècniques d'imatge en Pneumologia i l'adquisició dels darrers coneixements en malalties infeccioses pulmonars.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

De forma general, el curs formatiu del segon any permet actualitzar els coneixements en Pneumologia, especialment, els relacionats amb les malalties cròniques més freqüents relacionades amb la via aèria, les malalties pleurals, la malaltia tromboembòlica i els tumors pulmonars.
El segon nivell té com a objectius principals: la identificació dels elements necessaris per distingir patologies freqüents com ara la MPOC, l'asma o les bronquièctasis i la patologia traqueal, l'adquisició dels darrers coneixements en la fisiopatologia i el diagnòstic i tractament d'aquestes patologies, la coneixença de les manifestacions i els avenços realitzats en la malaltia tromboembòlica, el coneixement més actualitzat en les malalties pleurals i la identificació de les diferents tipologies de tumors que poden afectar al pulmó.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

De forma general, el curs formatiu del tercer any permet actualitzar els coneixements en Pneumologia, especialment, el que fa referència a les diferents tècniques i exploracions complementaries que són pròpies de l'especialitat. En concret s'estudiaria de forma exhaustiva tot el que fa referencia als estudis de funció pulmonar, a les proves de son, a les tècniques broncoscòpiques i pleuroscòpiques i a l'ecografia toràcica. També s'actualitzaran coneixement pel que fa referència a la insuficiència respiratòria tant aguda com crònica, la hipertensió pulmonar i les manifestacions pleuropulmonars de les malalties sistèmiques
El tercer nivell té com a objectius principals: la identificació dels diferents tipus de trastorn ventilatori la seva graduació de gravetat i de quines malalties són propis a partir de tècniques d'estudi de funció pulmonar com són l'espirometria, el càlcul de volums pulmonars estàtics, el test de transferència del CO, l'estudi de pressions inspiratori i espiratòries màximes, l'estudi de shunt o l'estudi de centres respiratoris, adquirir els darrers coneixements en endoscòpia pulmonar, en pleuroscòpia i ecografia toràcica, identificar els diferents trastorn del son associats a malalties respiratòries mitjançant la interpretació dels diferents estudis del son, conèixer les manifestacions pleuropulmonars associades a malalties sistèmiques
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

De forma general, aquesta activitat formativa del quart any permet actualitzar els coneixements en pneumologia en el que fa referència a temes molt més específics i avançats de la pneumologia com són les malalties respiratòries d'origen ocupacional, les malalties de l'interstici pulmonar i tot el ventall de les malalties minoritàries o orfes que afecten al sistema respiratori. També en aquest curs s'explica tot el que fa referència al trasplantament de pulmó.
El tercer nivell té com a objectius principals: Identificar les diferents malalties respiratòries que tenen el seu origen en l'exposició a determinats agents presents en l'ambient laboral dels individus, identificar les diferents malalties que afecten a l'interstici pulmonar i establir com s'ha de fer el diagnòstic i quin és el tractament adient, adquirir els darrers coneixements en les diferents malalties minoritàries que afecten al sistema respiratori fent èmfasi especialment en les eosinofílies pulmonars, les immunodeficiències i les vasculitis pulmonars, enumerar els darrers avenços tant a nivell d'indicació, practica quirúrgica i maneig posterior del trasplantament pulmonar.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.


El curso académico en Implantología Oral, Cirugía y Prótesis, dirigido a licenciados y graduados en Odontología y residentes de la especialidad de Cirugía Maxilofacial, consta de dos partes. Una parte teórica Implantología Oral- y otra clínico-práctica - Implantología Clínica- que permitirán a los alumnos adquirir conocimientos, habilidades y capacidades diagnósticas, prostodóncicas, quirúrgicas y organizativas, progresivamente.
El objetivo del curso es ofrecer una formación teórico-práctica que proporcione al alumno los conocimientos teóricos, las capacidades y habilidades (destreza técnica) que le permitan la planificación de los casos y la realización de los procedimientos quirúrgicos y prostodónticos para la rehabilitación oral implantosoportada. El conjunto de los módulos acredita un nivel de competencia avanzado.
La metodología formativa está basada en el aprendizaje mediante conferencias, seminarios, talleres prácticos, cursos teórico-prácticos y sesiones de casos clínicos. La práctica preclínica y clínica implantológica se realizarán en las clínicas del COEC.
El curso está reconocido con 31 créditos ECTS. El curso ha sido aprobado como Diploma de Postgrado con título propio de la UdG. Los alumnos que obtengan el certificado de aptitud podrán solicitar, previo pago de las tasas correspondientes, la expedición del título.
COL·LEGI D'ODONTÒLEGS I ESTOMATÒLEGS DE CATALUNYA
Trv. de Gràcia, 93 -95
Barcelona
Seu Avinent
Carretera de Navarcles, 107
08251 Santpedor

El seu disseny mixt mèdic i quirúrgic és inèdit i enriquidor, ja que permet que uns especialistes aprenguin dels altres. També es mixt el seu format, a la vegada teòric i pràctic: no només busca formar en coneixements actualitzats als alumnes mitjançant sessions presencials i on-line, sinó que els aportarà habilitats tècniques específiques gràcies a les pràctiques de cirurgia i endoscòpia experimental al laboratori animal.
Aquesta tercera edició del curs està dedicada al diagnòstic i el tractament de les patologies del hepato-bilio-pancreàtiques. Les futures edicions es dedicaran a les següents patologies: obesitat mòrbida, colo-proctologia i esofago-gàstrica.
La part teòrica del curs està desglossada en cinc blocs temàtics: hemorràgia digestiva en pacients amb hipertensió portal, tumors quístics pancreàtics, col·leccions pancreàtiques, patologia benigna de la via biliar i neoplàsia biliar. La part pràctica del curs tindrà lloc al Centre d'experimentació CREBA (IRB Lleida. Av. Rovira Roure 80. 25198 Lleida). La pràctica supervisada amb animals facilitarà als alumnes coneixements pràctics en endoscòpia i cirurgia laparoscòpica.
El curs està reconegut amb 6 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UDG, la Universitat de Lleida -UDL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya -Uvic-UCC i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.
Pràctiques
Carrer Balaguer, 33
Torralameu - LLeida

El curs, adreçat a professionals de la salut, té com a objectiu general formar als professionals de la salut en la patologia mental que pot presentar un pacient amb una altra patologia mèdica o quirúrgica. La formació dona eines als professionals per prevenir i detectar precoçment la patologia psíquica, permet conèixer aquells trastorns en què els factors psíquics poden tenir un paper important en el seu inici i manteniment, així com aquells que poden dificultar l'adaptació a la malaltia i la vinculació als tractaments.
Es realitzaran classes teòriques i pràctiques, dinàmiques, participatives i interactives. Es fomentarà la participació del grup i a cada sessió es faran exposicions teòriques. Al final del curs es farà una prova teòrica amb preguntes d'opció múltiple i un cas clínic.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UDG, la Universitat de Lleida -UDL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

Considerem que un coneixement adequat de les escales clíniques de mesura bàsiques és útil per una bona pràctica clínica, per homogeneïtzar-les i el seu ús és necessari per realitzar activitat investigadora dins els projectes i grups de recerca. Es tracta d'un curs anual dirigit a metges i metgesses i especialistes en psiquiatria i psicologia, que es realitza des de fa anys, organitzat des de la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut Mental amb l'objectiu principal de conèixer i aprofundir en les escales clíniques que s'utilitzen amb mes freqüència dins l'àmbit de la Salut Mental. Són escales que han estat validades en el nostre medi, i que inclouen 4 dels grans trastorns mentals greus.
L'objectiu principal és l'adequat coneixement d'alguns instruments d'avaluació com són les escales clíniques plantejades en aquest curs, en ser de les més rellevants en la pràctica clínica diària en el camp de la Psiquiatria. Al finalitzar el curs, l'alumne ha de ser capaç de poder fer l'entrevista clínica al pacient per completar l'escala, tipus de preguntes i durada aproximada de la mateixa, així com puntuar adequadament cada ítem
El curs està reconegut amb 1,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

La Bioètica com a disciplina pot ajudar a aquesta reflexió i per això cal que es consideri com una de les eines fonamentals del currículum de tots els professionals sanitaris.
Aquest curs, de caràcter transversal, i amb una visió multidisciplinària té com a principal objectius: proporcionar coneixements de Bioètica i reflexionar sobre aspectes ètics en la pràctica assistencial, adquirir conceptes inicials per saber identificar aspectes ètics en la pràctica assistencial, Assolir aspectes bàsics de fonamentació ètica, conèixer la metodologia de presa de decisions en Bioètica i fomentar el diàleg, la deliberació i la discussió.
Aquest curs, promogut per la Societat Catalana de Bioètica amb la col·laboració de l'Institut Borja de Bioètica i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, i tramitat per la Fundació InterAc Salut, té 3 crèdits ECTS reconeguts per la Universitat de Girona -UdG, Universitat de Lleida -UdL, Universitat Rovira i Virgili -URV i la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB.

De forma general, aquesta activitat formativa va dirigida a enfortir els coneixements anatòmics i fisiològics relacionats amb la respiració, establir tot el ventall de proves de funció pulmonar que es poden realitzar per tal de poder avaluar, diagnosticar i tractar totes les malalties que poden afectar a l'aparell respiratori i la repercussió que poden tenir en ell, malalties pròpies d'altres sistemes i dotar als alumnes d'elements de judici per la correcta interpretació de totes aquestes proves.
Els objectius principals són: Identificar tots aquells elements anatòmics i tots els processos fisiològics del sistema respiratori essencials per entendre, posteriorment, el comportament de les diferents malalties que poden afectar a aquest sistema, realitzar de forma correcte els estudis de funció pulmonar que es podrien considerar bàsics com son l'espirometria, l'estudi de volums pulmonars estàtics, els estudis de difusió, de força muscular i d'hiperresposta bronquial, així com la gasometria arterial, identificar els diferents tipus de trastorn ventilatori, la seva graduació de gravetat i de quines malalties són pròpies a partir de tècniques d'estudi de funció pulmonar com son la espirometria, el càlcul de volums pulmonars estàtics, el test de transferència del CO, l'estudi de pressions inspiratòries i expiratòries màximes, l'estudi de shunt o l'estudi de centres respiratoris. Interpretar una gasometria arterial, realitzar, interpretar i avaluar correctament les proves d'esforç cardiovascular, adquirir habilitats tant en la realització com en la interpretació de l'estudi d'inflamació pulmonar per mètodes no invasius, identificar tots els aspectes essencials d'ús, control de qualitat, valors de referència i integració de senyals informàtiques en els diferents sistemes en relació a tota la diversitat d'estudi i funció pulmonar propis d'un laboratori de funció pulmonar avançat.
El curs està reconegut amb 4 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, la Universitat de Vic- UVic-UCC i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El curs té com a objectiu principal desenvolupar, validar, implementar i avaluar un programa estàndard per a l'adquisició de les habilitats i competències associades a la cirurgia mínimament invasiva en Ginecologia.
El programa formatiu s'estructura en dos mòduls que aborden des de l'adquisició de les habilitats bàsiques fins a l'aprenentatge dels procediments. Les habilitats i coneixements adquirits es podran aplicar a d'altres abordatges com la laparotomia. Gràcies a la millor visió que ens facilita la laparoscòpia, la visualització i reconeixement de l'anatomia permet al cirurgià una millor i més segura acció a la cirurgia oberta. Tanmateix, es fomentarà la relació interprofessional amb altres especialitats quirúrgiques que puguin interrelacionar-se amb la Cirurgia Ginecològica, com són la Cirurgia General i la Urologia.
El curs s'adreça a graduats en Medicina i Cirurgia que estiguin interessats en millorar els seus coneixements i capacitats associats a la cirurgia mínimament invasiva, així com l'adquisició de la capacitació que ho certifiqui.
La metodologia formativa està basada en programes ja instaurats a nivell internacional per l'European Society of Gynecology Endoscopy -l'ESGE- i l'American Association of Gynecologic Laparoscopy -AAGL-. La diferència fonamental seria que el present programa va més enllà d'un programa teòric i contempla un programa global d'aprenentatge.
El Consell de Govern de la Universitat de Lleida de 30 d'octubre de 2018 va aprovar, com a màster amb títol propi, el Màster en Cirurgia Mínimament Invasiva en Ginecologia (Acord núm. 261/2018. Butlletí Oficial Universitat de Lleida núm. 192, setembre/octubre de 2018).
Hospital d'Igualada
Av. catalunya, 11
Igualada

Com en el curs del Nivell 1, el programa formatiu es divideix en temes obstètrics i temes ginecològics. De l'apartat obstètric destaca el maneig de les urgències obstètriques més freqüents al segon i tercer trimestre de la gestació, el maneig de la gestació gemel·lar i múltiple, i l'abordatge de les principals complicacions fetals i maternes relaciones amb la restricció de creixement fetal i els estats hipertensius de l'embaràs. Igualment, s'aprendran els conceptes teòrics per a la realització de l'ecografia morfològica del segon trimestre.
De la part ginecològica destaca la identificació, diagnòstic i tractament de les anomalies congènites més freqüents, de la patologia infecciosa aguda dels genitals interns i les mames, i de les diferents causes d'amenorrea. Igualment es tractarà sobre les tècniques d'imatge utilitzades en Ginecologia, l'esterilitat i la contracepció, l'osteoporosi i els fonaments de l'abordatge laparoscòpic i histeroscòpic, així com les diferents tècniques hemostàtiques en cirurgia ginecològica.
La metodologia formativa està basada en el model pedagògic d'aula invertida (Flipped Learning) portat a terme en modalitat semi presencial combinant el treball en línia amb el treball a l'aula.
El curs està reconegut amb 7,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya-UVic-UCC.

El programa formatiu està desglossat en 15 temes obstètrics i 15 temes ginecològics. De l'apartat obstètric s'explicarà la normalitat de l'embaràs, el part i el puerperi, i es tractaran altres com ara la farmacologia durant la gestació i el part.
A l'apartat ginecològic es tractaran les patologies més freqüents en la pràctica clínica, l'anatomia quirúrgica i de la prevenció de les complicacions quirúrgiques més freqüents.
La metodologia formativa està basada en el model pedagògic d'aula invertida (Flipped Learning) portat a terme en modalitat semi presencial combinant el treball en línia amb el treball a l'aula.
El curs està reconegut amb 7,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya -Uvic-UCC.

L'objectiu general del curs, adreçat a residents en formació en Medicina (MIR), Psicologia (PIR) i Infermeria en Salut Mental (IIR) de primer any, és oferir una formació integral als professionals de salut mental en formació sobre aspectes bàsics teòrics i pràctics que puguin ser aplicables a la seva pràctica clínica. Aquesta formació permetrà als alumnes adquirir competències que complementin la formació obligatòria de MIR, PIR i IIR i assolir l'excel·lència en la pràctica diària.
Organitzat per la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut Mental i la Societat Catalana de Psicologia Clínica de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears, per l'Associació d'Infermeria en Salut Mental i el suport del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, el curs ha estat reconegut amb 10 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya -UVic-UCC, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, la Universitat Internacional de Catalunya -UIC i la Universitat d'Andorra -UdA.

De forma general, aquest curs permet ampliar l'oferta de coneixements relacionats amb l'aparell locomotor per als residents de l'especialitat de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia, Medicina de l'Esport o Medicina Física amb la finalitat de millorar la seva formació. Com a objectius específics, es pretén transmetre els coneixements bàsics de la fisiologia i la patologia de l'aparell locomotor i difondre nous coneixements i avenços en Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia.
Organitzat per la Societat Catalana de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia i gestionat per la F. InterAc Salut, ha estat reconegut amb 2 ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya -UVic-UCC, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El curs facilita la formació teòrica unificada bàsica que permet assentar les bases teòriques tècniques a partir de les quals, els especialistes en Diagnòstic per la Imatge, poden ampliar els seus coneixements i les bases semiològiques per realitzar diagnòstics correctes.
També pretén conscienciar als especialistes ja formats o en formació (principalment RI) de la importància d'una adequada utilització de les proves d' imatge a l'abast segons el context clínic del pacient.
Per últim, el curs aportarà als alumnes el coneixement dels riscos, tant pels metges i tècnics com pels pacients, que suposa l'ús de les radiacions ionitzants, els medis de contrast i els procediments intervencionistes, i conèixer les eines necessàries per a la seva màxima prevenció i, en cas de complicacions, les pautes d'actuació.
Organitzat per la Societat Catalana de de Radiologia i Diagnòstic per la Imatge i la F. InterAc Salut i adreçat a especialistes en Diagnòstic per la Imatge i en Medicina Nuclear, residents d'ambdues especialitats, i Tècnics Superiors en Diagnòstic per la Imatge, el curs ha rebut el reconeixement de la Universitat de Girona , la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Vic-UCC i la Universitat Internacional de Catalunya amb 5 ECTS.
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
ABDOMEN
TÒRAX
TÒRAX
TÒRAX
TÒRAX
TÒRAX
TÒRAX
TÒRAX
TÒRAX
TÒRAX
TÒRAX
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
NEUROLOGIA & CAP i COLL
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
OSTEOMUSCULAR
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL
NEUROLOGIA & CAP i COLL

El curs es presenta com un conjunt de sessions teòriques de presentacions de temes actuals sobre aspectes de recerca clínica i/o bàsica en Immunologia, impartides per ponents de primer ordre nacional i internacional.
De forma general, l'activitat formativa permet ampliar l'oferta de coneixements d'Immunologia per a estudiants universitaris de grau i màster i llicenciats en Ciències de la Salut, amb la finalitat de millorar les sortides professionals que ofereix aquesta àrea de coneixement.
Específicament, el curs té com a objectius principals: la difusió de nous coneixements en Immunologia, que inclouen tant metodologies punteres com conceptes nous en aquesta disciplina, i esdevenir un fòrum per a la discussió científica a primer nivell nacional i internacional en la matèria.
El curs està reconegut amb 4 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El seu disseny mixt mèdic i quirúrgic és inèdit i enriquidor, ja que permet que uns especialistes aprenguin dels altres. També es mixt el seu format, a la vegada teòric i pràctic: no només busca formar en coneixements actualitzats als alumnes mitjançant sessions presencials i on-line, sinó que els aportarà habilitats tècniques específiques gràcies a les pràctiques de cirurgia i endoscòpia experimental al laboratori animal.
Aquesta quarta edició del curs està dedicada al diagnòstic i el tractament de la patologia bariàtrica (obesitat mòrbida).
La part teòrica del curs està desglossada en cinc blocs temàtics: com establir un circuit multidisciplinari per al tractament integral de l'obesitat, tècniques restrictives quirúrgiques i endoscòpiques, tècniques malabsortives quirúrgiques i endoscòpiques, tractament de la morbiditat precoç postoperatòria i post-endoscòpia i tractament de la reganància de pes després de cirurgia o endoscòpia bariàtrica.
La part pràctica del curs tindrà lloc al Centre d'experimentació CREBA (IRB Lleida. Av. Rovira Roure 80. 25198 Lleida). La pràctica supervisada amb animals facilitarà als alumnes coneixements pràctics en endoscòpia i cirurgia laparoscòpica.
El curs està reconegut amb 6 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UDG, la Universitat de Lleida -UDL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya -Uvic-UCC i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

La nova junta de la Societat Catalana de Geriatria i Gerontologia -SCGiG, proposa un curs bàsic d'investigació sobre envelliment amb l'objectiu que es posicioni com a referent per a joves professionals que aspirin a orientar-se en el sector i a transformar en projectes les seves idees i intuïcions.
Es tracta d'un curs àgil i pràctic, amb un espai limitat per docència frontal, però sobretot orientat a desenvolupar, conjuntament amb els alumnes, les idees que ells mateixos aportin. L'estructura tindrà una dinàmica de taller o workshop, amb una important part pràctica de discussió entre experts i la classe, per fomentar l'aprenentatge mutu.
El curs, organitzat per la SCGiG i la F. InterAc Salut, ha rebut el reconeixement de la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya -Uvic-UCC i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC, amb 4 ECTS.

De forma general, el curs formatiu del primer any permet actualitzar els coneixements en Pneumologia, especialment, els relacionats amb les ciències bàsiques com poden ser l'Anatomia, la Fisiologia i/o la Radiologia, incorporant temes més generals com ara les infeccions pulmonars.
El primer nivell té com a objectius principals: la identificació dels elements anatòmics i de tots el processos fisiològics essencials del sistema respiratori, la interpretació i avaluació correcta de les tècniques d'imatge en Pneumologia i l'adquisició dels darrers coneixements en malalties infeccioses pulmonars.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El segon nivell té com a objectius principals: la identificació dels elements necessaris per distingir patologies freqüents com ara la MPOC, l'asma o les bronquièctasis i la patologia traqueal, l'adquisició dels darrers coneixements en la fisiopatologia i el diagnòstic i tractament d'aquestes patologies, la coneixença de les manifestacions i els avenços realitzats en la malaltia tromboembòlica, el coneixement més actualitzat en les malalties pleurals i la identificació de les diferents tipologies de tumors que poden afectar al pulmó.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El quart any té com a objectius principals: la identificació de les diferents malalties respiratòries que tenen el seu origen en l'exposició a determinats agents presents en l'ambient laboral, la identificació de les malalties que afecten a l'interstici pulmonar i el seu diagnòstic i tractament, l'adquisició de coneixements actualitzats en les diferents malalties minoritàries que afecten al sistema respiratori fent èmfasi en les eosinofílies pulmonars, les immunodeficiències i les vasculitis pulmonars així com l'enumeració dels darrers avenços a nivell d'indicació, pràctica quirúrgica i maneig posterior del trasplantament pulmonar.
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El tercer nivell té com a objectius principals: la identificació dels diferents tipus de trastorn ventilatori, la seva graduació de gravetat i de quines malalties són propis a partir de tècniques d'estudi de funció pulmonar com són l'espirometria, el càlcul de volums pulmonars estàtics, el test de transferència del CO, l'estudi de pressions inspiratori i espiratòries màximes, l'estudi de shunt o l'estudi de centres respiratoris. Igualment, l'alumne adquirirà els darrers coneixements en endoscòpia pulmonar, en pleuroscòpia i ecografia toràcica, podrà identificar els diferents trastorns del son associats a malalties respiratòries mitjançant la interpretació dels diferents estudis del son y coneixerà les manifestacions pleuropulmonars associades a malalties sistèmiques. Per últim aprendrà a identificar quan un pacient està en situació d'insuficiència respiratòria i podrà establir quin és el mecanisme pel qual s'ha produït i quin és el tractament més apropiat per a cada situació
El curs està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

Com en el cursos del Nivell I i II, el programa formatiu es divideix en temes obstètrics i temes ginecològics. De l'apartat obstètric destaca el maneig de les urgències obstètriques més freqüents al segon i tercer trimestre de gestació, l'embaràs en l'adolescència, el coneixement, diagnòstic i tractament de les anomalies congènites més freqüents, les principals complicacions fetals i maternes relacionades amb restricció del creixement fetal i el maneig del part.
De la part ginecològica destaca l'aprenentatge de les diferents tècniques d'imatge, en especial l'ecografia ginecològica pel que fa a la patologia maligna de l'úter i dels annexes, el diagnòstic i tractament de la patologia infecciosa aguda més freqüent dels genitals interns i les mames, les causes d'esterilitat, el seu tractament i principals complicacions, el coneixement, indicacions, contraindicacions i efectes secundaris dels DIU i el coneixement dels fonaments de malalties com ara el càncer d'endometri o de mama.
La metodologia formativa està basada en el model pedagògic d'aula invertida (Flipped Learning) portat a terme en modalitat semi-presencial combinant el treball en línia amb el treball a l'aula.
El curs està reconegut amb 7,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya -Uvic-UCC.



El desenvolupament de la imatge mèdica, també ha tingut una repercussió considerable en àmbits con ara el de la recerca poblacional (en permetre definir models estandarditzats i normalitzats), o la simulació mèdica.
El Curs d'actualització en post-processat de la imatge mèdica (de la segmentació per a la recerca a la impressió 3D) posa de manifest el caràcter multidisciplinari i interprofessional que, amb el seu desenvolupament, ha assolit el coneixement i l'aplicabilitat de la imatge mèdica; un espai comú i transversal de coneixement per metges, tècnics en imatge, bioenginyers i bioinformàtics.
El curs té com a objectiu proporcionar als metges radiòlegs especialistes o en formació, als bioenginyers o informàtics, a altres especialistes mèdics vinculats a la imatge mèdica així com als tècnics superiors en imatge pel diagnòstic, coneixements teòrics i pràctics que els capacitin per realitzar post-processat de la imatge radiològica, aplicada a la segmentació i preparació de la imatge per a la impressió 3D, però també aplicada a la recerca (intel·ligència artificial).
Promogut per l'Hospital Sant Joan de Deu de Barcelona i la F. InterAc Salut, amb la col·laboració del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB-UPC) i de la Fundació CIM-UPC, el curs ha estat reconegut amb 8 ECTS per la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Vic-UCC, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Internacional de Catalunya.
Finalment, curs EXPERT3D (https://www.expert3d.eu) també ha estat reconegut per l'organisme europeu EIT HEALTH (European Institute of Innovation and Technology) al seu Campus formatiu. Aquest fet permetrà durant el curs 2019-2020 becar 30 alumnes per a la realització del mateix.
Per accedir a la beca es realitzarà una selecció dels candidats mitjançant una carta de motivació així com el vistiplau del seu cap o director d'àrea.

Dirigido a licenciados y graduados en Odontología y residentes de la especialidad de Cirugía Maxilofacial, el objetivo del curso es ofrecer una formación teórico-práctica que proporcione al alumno los conocimientos teóricos, las capacidades y habilidades (destreza técnica) que le permitan la planificación de los casos y la realización de los procedimientos quirúrgicos y prostodónticos para la rehabilitación oral implantosoportada. El conjunto de los módulos acredita un nivel de competencia avanzado.
La metodología formativa está basada en el aprendizaje mediante conferencias, seminarios, talleres prácticos, cursos teórico-prácticos y sesiones de casos clínicos. La práctica preclínica y clínica implantológica se realizarán en las clínicas del COEC.
El curso está reconocido como título propio de la Universitat de Girona -UdG, con 31 créditos ECTS.
Los alumnos que superen el curso podrán solicitar a la UdG, previo pago de las tasas correspondientes, la expedición del título.
Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya
Travessera de Gràcia, 93,
08006 Barcelona
Online
Online
Online
Curso de Implantología Oral. Cirugía Avanzada I
Curso de Implantología Oral. Cirugía Avanzada I
Curso de Implantología Oral. Cirugía Avanzada I
Curso de Implantología Oral. Cirugía Avanzada I
Curso de Implantología Oral. Cirugía Avanzada I
Curso de Implantología Oral. Cirugía Avanzada I
Curso de Implantología Oral. Cirugía Avanzada I

El curs, adreçat a professionals de la salut, té com a objectiu general formar als professionals en la patologia mental que pot presentar un pacient amb una altra patologia mèdica o quirúrgica. La formació dona eines als professionals per prevenir i detectar precoçment la patologia psíquica, permet conèixer aquells trastorns en què els factors psíquics poden tenir un paper important en el seu inici i manteniment, així com aquells que poden dificultar l'adaptació a la malaltia i la vinculació als tractaments.
El curs, organitzat per la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut Mental, està reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB, i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

El Curs de Cefalees, impartit per neuròlegs amb experiència reconeguda i avalada en la matèria, i dirigit a tots els professionals sanitaris que tinguin interès en assolir una formació complerta en aquest àmbit, té com a principal objectiu: la difusió, el coneixement i els correcte maneig de les cefalees, millorant la capacitat dels facultatius per diagnosticar i tractar els diferents tipus.
El curs s'ha dissenyat en dos mòduls. El 1er mòdul permet a l'alumne assolir una visió complerta i general de les cefalees per, en finalitzar-lo, poder realitzar un correcte diagnòstic diferencial, sol·licitar les exploracions complementàries adequades i aplicar el tractament correcte. En el 2on mòdul s'aprofundeix en el coneixement de les cefalees, en la fisiopatologia i en l'estudi electrofisiològic del dolor, en la realització de determinats tractaments intervencionistes, en l'organització d'una unitat pluridisciplinària de cefalees i s'inicia la investigació en aquest àmbit.
El curs, organitzat pel Grup de Cefalees de la Societat Catalana de Neurologia, està reconegut amb 2,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

Un coneixement adequat de les escales clíniques de mesura bàsiques és útil per una bona pràctica clínica, per homogeneïtzar-les i el seu ús és necessari per realitzar activitat investigadora dins els projectes i grups de recerca.
Dirigit a metges i metgesses i especialistes en Psiquiatria i Psicologia, té com a objectiu principal conèixer i aprofundir en les escales clíniques que s'utilitzen amb més freqüència dins l'àmbit de la Salut Mental i que inclouen 4 dels grans trastorns mentals greus.
El curs, organitzat per la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut Mental, està reconegut amb 1,5 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV, la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB i la Universitat Internacional de Catalunya -UIC.

La Bioètica com a disciplina pot ajudar a aquesta reflexió i per això cal que es consideri com una de les eines fonamentals del currículum de tots els professionals sanitaris.
Aquest curs, de caràcter transversal, i amb una visió multidisciplinària té com a principal objectius: proporcionar coneixements de Bioètica i reflexionar sobre aspectes ètics en la pràctica assistencial, adquirir conceptes inicials per saber identificar aspectes ètics en la pràctica assistencial, assolir aspectes bàsics de fonamentació ètica, conèixer la metodologia de presa de decisions en Bioètica i fomentar el diàleg, la deliberació i la discussió.
Promogut per la Societat Catalana de Bioètica amb la col·laboració de l'Institut Borja de Bioètica i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, i tramitat per la Fundació InterAc Salut, el curs ha esta reconegut amb 3 crèdits ECTS per la Universitat de Girona -UdG, la Universitat de Lleida -UdL, la Universitat Rovira i Virgili -URV i la Universitat Autònoma de Barcelona -UAB.

On line
.
.
Online
Online
Online

On line
.
.

Webinar
Barcelona
Barcelona
On line
.
.

Sessió teòrica presencial
Sessió teòrica presencial
Sessió teòrica presencial

Horari i lloc: Del 14 d’octubre de 2020 al 9 de juny de 2021.
Les classes presencials es faran a l’Hospital de Mataró. Carretera de Cirera, 230. Mataró –Barcelona.
Inscripcions: De 15 de juliol de 2020 a l’1 d’octubre de 2020 a través del web de la Fundació InteracSalut.